3 lucruri pe care trebuie sa le stii odata cu modificarea Google Ads

Google a anuntat o serie de modificari importante in acest an care culmineaza cu trecerea definitiva la noua interfata. La baza tuturor acestor modificari sta atentia constanta a celor de la Google de a oferi advertiserilor posibilitatea de satisface cat mai usor si rapid nevoile unui public informat, mereu in viteza.

Care sunt totusi cele mai importante modificari? Mai jos voi prezenta 3 lucruri pe care e bine sa le cunosti, fie ca esti advertiser, antreprenor sau pur si simplu „utilizator de internet”.

#1. Google Adwords devine Google Ads
De ce Google Ads? Pentru ca Google Adwords se rebrand-uieste. Neasteptat, huh? Decizia a venit ca urmare a faptului ca Google nu mai reprezinta doar „keywords & co”, ci ofera o gama completa de retele prin care poti ajunge la publicul tinta

E bine sa stii ca si Analytics 360 si DoubleClick vor fi integrate in ceea ce se numeste Google Marketing, platforma ce ofera posibilitatea advertiserilor sa gestioneze totul intr-un singur loc si sa ofere o experienta mai buna pentru clientii lor.

#2. Responsive Search Ads (beta)
Gata cu timpul alocat pentru zeci de variante de anunturi create manual. Prin RSA ai posibilitatea sa introduci mai multe titluri si descrieri pe care mai apoi sistemul le jongleaza automat. Astfel testeaza si invata care dintre acestea performeaza mai bine pentru ca in timp sa serveasca anuntul cel mai potrivit in functie de cautare, device, comportament anterior si alti factori.

#3. Smart Campaigns
Este alegerea perfecta pentru cei cu business-uri mici si la inceput, care nu au prea mult timp la dispozitie sau experienta, dar si bugete mai mici. Se seteaza in doar cateva minute, iar targetarile si strategia de licitare sunt automate. Optimizarea se bazeaza pe algoritmul automat de invatare Google ce tine cont de mai multi factori, cum ar fi comportament, locatie sau device.

Idei simple dar strategice pentru îmbunățirea SEO a site-urilor WordPress

WordPress este o platformă SEO friendly și nu e de mirare faptul că peste 25% din site-urile din lume rulează pe aceasta.  Astfel, dacă ești proprietar de site WordPress, este bine să știi faptul că ai un avantaj competitiv pe motoarele de căutare, pentru că platforma este foarte bine configurată din punct de vedere SEO, astfel încât nu mai are nevoie de foarte multe îmbunătățiri.

Desigur, orice proprietar de afacere online își dorește o cât mai bună vizibilitate în mediul online. Acest lucru duce la creșterea traficului și ulterior la convertirea lui într-o sursă financiară. Pentru a ajunge în primele poziții în motoarele de căutare este nevoie de strategii de implementare ți de actualizări continue. Iată câteva dintre cele mai frecvent utilizare și cele mai eficiente:

Alege tema potrivită

Aspectul general al site-ului este determinat de tema aleasă. Astfel, este important să alegi o temă prietenoasă din punct de vedere SEO și cu caracteristici care duc la îmbunătățirea acestui aspect.

Instalează plugin-uri pentru SEO

Instrumentele instalate pentru îmbunătățirea SEO sunt, de asemenea, utile. Aceste plugin-uri pot fi instalate suplimentar – pot oferi chiar site-maps pentru targhetarea audienței.

Structura link-urilor permanente

Link-urile site-ului trebuie să fie clare, concise, simple, descriptive cu privire la scopul site-ului. De exemplu, se pot folosi cuvinte cheie relevante pentru pagina respectivă – acest lucru va ajuta la poziționarea în clasamentul motoarelor de căutare.

Crearea sitemap-ului

Acesta ajută motoarele de căutare să urmărească cu ușurință informațiile și organizarea paginilor într-un mod cât mai simplu. Acesta nu afectează clasamentul SEO, ci ajută la indexarea site-ului.

Structura conținutului

Conținutul trebuie structurat pe titlu, subtitluri, etichete, categorii. Aceste criterii ajută motoarele de căutare să înțeleagă conținutul. Acest lucru nu este util doar pentru SEO, ci și pentru cititorii conținutului.

Cuvinte cheie

Pentru a introduce cuvinte cheie relevante în site, este important să cunoști și să ai stabilit scopul site-ului și tipul de vizitatori doriți. Ajută, de asemenea, la descrierea simplă a subiectului și de expunere a conținutului.

Webdesign responsive

Este indispensabil ca website-ul să fie funcțional de pe orice dispozitiv, indiferent că este vorba de desktop, tabletă sau smartphone. De regulă, WordPress este o platformă responsive.

Imagini optimizate

Imaginile de pe site trebuie să ușureze încărcarea paginilor. Acestea trebuie să fie descrise în mod corespunzător, pentru ca motoarele de căutare să înțeleagă conținutul. Imaginile pot fi descrise folosindu-se cuvinte cheie relevante pentru pagină.

Conținut relevant

Conținutul unui website WordPress trebuie să fie relevant pentru subiectul descris, să aibă o lungime suficient de mare astfel încât să curpindă informații utile pentru cititori. Google, de exemplu, ia în considerare acest lucru. De asemenea, conținutul site-ului trebie actualizat periodic cu informații utile, fără erori gramaticale și bine structurat.

Prin urmare, SEO cuprinde o gamă largă de strategii și proceduri, astfel încât uneori pot fi confuze. Totuși, instrumentele WordPress pentru SEO sunt destul de intuitive chiar și pentru un utilizator începător. Din fericire însă, există specialiști SEO pentru WordPress, care poate urca poziția site-ului în motoarele de căutare printr-o optimizare eficientă.

Curățare laptop: acasă sau în service?

Curățare laptop acasă

Se adună bacterii și tot soiul de murdării pe exteriorul unui laptop, praful acumulat în ventilatoare este cel mai periculos și pune în pericol folosirea pe termen lung.

Sfaturi pentru o curățare laptop acasă:

1.       Asigurați-vă că laptopul nu este conectat la priză și că este închis complet.

2.       Scoateți accesoriile conectate prin porturile USB.

3.       Folosiți întotdeauna o microfibră. Prosoapele de hârtie lasă scame și zgârieturi fine.

4.       Nu pulverizați soluția de curățare (fie că este destinată geamurilor ori antibacteriană) direct pe laptop. Pulverizați pe cârpă și ștergeți.

5.       Curățați carcasa, ecranul, touchpad-ul.

6.       Nu folosiți substanțe puternice ca acetona, acestea pot șterge semnele de pe taste.

Concluzii

Cu toții avem grijă de echipamentele noastre. Fie că vorbim de laptop, calculator sau telefon.

Igienizarea echipamentului este recomandată periodic și se poate face acasă.

De ce este important Social Media pentru micile afaceri online

Atunci când începi o afacere online, un website este indispensabil. Totusi, Social Media nu este o opțiune, ci rețelele de socializare sunt absolut necesare pentru prezența online. Majoritatea proprietarilor de afaceri online consideră că nu au timp de alocat pentru social media și nu văd o oportunitate de dezvoltare a afacerii folosindu-se de această metodă de promovare – un lucru total greșit.

Totuși, aceste capacități sunt abordabile în momentul în care întelegem eficiența acestor instrumente de comunicare și ne putem folosi de social media ca un instrument de marketing online și promovare. În fapt, rețelele de socializare sunt cele mai accesibile modalități de implicare a publicului țintă și totodată una dintre cele mai rentabile modalități de a promova afacerea și brandul online. Desigur, website-ul și rețelele de socializare trebuie să colaboreze reciproc, nu poate fi eficient un instrument față de altul.

Pentru micile afaceri, spoturile publicitare la TV sau radio sunt aproape imposibile din punctul de vedere al costurilor foarte mari. Astfel, Social Media, în special Facebook și Twitter, sunt instrumentele ideale pentru ca afacerea să câștige vizibilitate la un cost redus. Aici se pot crea campanii de marketing și promovare după cuvintele cheie relevante pentru tipul de afacere, targhetate pe audiență și locație.

Crearea de relații de lungă durată și câștigarea unui loc între concurenți este foarte dificilă, necesită multă muncă, răbdare și perseverență. Creșterea concurenței în mediul online este tot mai mare și, astfel, este destul de greu să faci față, tocmai pentru că start-up-urile înțeleg că, consumatorii au multe opțiuni disponibile pentru un anumit produs sau serviciu.  Social media oferă cele mai bune modalități de a construi relații strategice, prin comunicare socială, prin împărtășirea de conținut de calitate și relevant în același timp pentru cititori.

Ceea ce este cel mai important este să arăți faptul că în spatele unei pagini de Facebook este o persoană reală, pentru a câștiga credibilitate. Așadar, dacă ești la început de drum cu afacerea online, fii activ pe rețelele de socializare, promovează conținut relevant pentru cititori – atât  gratuit cât și prin campanii de marketing plătite. Este una dintre cele mai ieftine metode de promovare, comparativ cu publicitatea offline.

10 idei de inițiere a unui blog WordPress în 2018

Crearea unui website WordPress este cea mai simplă modalitate de a avea un site rapid, intuitiv și simplu de realizat, indiferent de anul calendaristic în care ne aflăm. Anul acesta este, cu siguranță, la fel din punctul de vedere al construcției un website. Totuși, pentru un utilizator începător, lucrurile ar putea fi puțin mai complicate sau ușor frustrante, chiar dacă WordPress este o platformă intuitivă.

Iată 10 sfaturi utile pentru crearea unui website WordPress:

1. Focusare asupra planului – blog, site de prezentare, magazin online.

Trebuie să ai în vedere, în primul rând, un plan de afacere și care este intenția website-ului – de a genera conversii, vânzări, reputație și prezență online. Stabilirea acestor criterii te va ajuta și să focusezi cuvintele cheie și strategia de marketing ulterioară.

2. Cercetare asupra designului si structurii.

Inspirația de la alte site-uri este un element important pentru stabilirea viziunii asupra cum vei dori să arate site-ul, cât și abordarea de subiecte. Totodată, cercetarea presupune și stabilirea concurenței.

3. SEO.

Ia în considerare activarea unui instrument pentru SEO, cum ar fi Yoast, pentru că te va ajuta să poți crea conținutut mai bine optimizat și mai ordonat.

4. Stabilirea timpului zilnic pentru managementului blogului.

Ca în orice afacere, este nevoie de implicare efectivă, iar implicarea înseamnă timp. Așasar, stabilește un timp pe care-l poți aloca pentru blogul sau site-ulu tău zilnic sau săptămânal.

5. Implicarea în comunități online de blogging sau comerț online.

Cele mai bune idei vor veni de la oameni deja implicați în astfel de activități, astfel că este recomandat să creezi legături cu proprietari de site-uri de același gen. Acest lucru se face prin intermediul comunităților online și a grupurilor de pe rețelele de socializare.

6. Promptitudine și disponibilitate pentru vizitatori.

Este indispensabil să ai date de contact pe site, de la adresa de email, telefon, live-chat și formular de contact. Utilizatorul trebuie să știe că se află cineva în spatele site-ului căruia i se poate adresa oricand.

7. Masurarea traficului si compararea acestuia în funcție de perioadă.

Măsurarea traficului în funcție de relevanța conținutului, a intervalului orar, te va ajuta să identifici nevoia consumatorului și crearea de conținut ce captează mai mult trafic.

8. Creare de conținut unic și relevant.

De obicei, mai ales în cazul unui blog, oamenii au tendința de a reveni către acei bloggeri care au modalități unice de a se exprima. În cazul unui magazin online, lucrurile stau la fel – noi produse vor fi captivante pentru clienții care au cumpărat în trecut și au fost mulțumiți.

9. Dezvoltarea de materiale promoționale.

Promovarea site-ului este necesară în orice moment, mai cu seamă la începutul activității. Promovarea poate avea loc doar în mediul online, pe rețelele de socializate sau prin intermediul banerelor afișate pe site-uri conexe.

10. Activarea unui certificat SSL.

Instalarea unui certificat SSL este necesară atât pentru SEO cât în primul rând pentru securitatea și siguranța utilizatorilor. Mai mult decât atât, toate browserele moderne încurajează criptarea HTTPS.

De ce Social Media nu poate înlocui un website

Când vine vorba de o afacere, stabilirea unei prezențe online este esențială, în aceiași parametri cu stabilirea bugetului și a planificării manageriale. Un brand, în zilele noastre, nu poate supraviețui dacă nu este prezent în mediul online.

Așadar, înainte de a fi prezent pe rețelele de socializare, este esențial să înregistrezi un domeniu web împreună cu un cont de găzduire, pe care să creezi un website. Ulterior, rețelele de socialiare și metodele tradiționale de promovare se folosesc pentru a capta trafic pe site. Nicicând însă, o pagină de Facebook nu va putea înlocui profesionalismul unui website sau o prezență online independentă.

Majoritatea înregistrează un domeniu web cu scopul de a crea un website de prezentare sau un blog. În cazul magazinelor online însă, website-ul este indispensabil, pentru că este sursa prin intermediul căruia se pot realiza comenzi de produse. Totodată, website-ul este cel mai bun instrument pentru educarea și încurajarea clienților cu privire la produsele comercializate. Mai mult decât atât, un website poate stimula captarea clienților în magazinul fizic, acolo unde există.

Rolul Social Media – micile afaceri nu dispun întotdeauna de resurse financiare pentru materiale publicitare și marketing. Din acest motiv, împărtășirea conținutului pe rețelele de socializare este cea mai accesibilă metodă. Totuși, pagina de Facebook nu poate înlocui domeniul web, împreună cu o adresă de email profesională și o prezentare a afacerii tale.

Mai mult decât atât, rețele social media nu au fost inițial concepute pentru afaceri, ci pentru persoane fizice. Din acest motiv, dacă vrei să promovezi conținutul, și prin acest intermediu va trebui să plătești.

Nu în ultimul rând, nu ai certitudinea persoanei din spatele unei pagini de socializare, comparativ cu un website, unde ai o pagină de contact, o adresă de email și o adresă fizică. Tototdată, din păcate, pe rețelele sociale, circulă toate tipurile de anunțuri sau știri care pot fi sau nu adevărate.

Un alt dezavantaj pentru o afacere online care se folosește doar de social media este că nu își poate construi un brand independent. Prin urmare, nu va putea oferi niciodată același control și satisfacția de a deține propiul domeniu web.

25 de factori ce duc la creșterea poziției în clasamentul Google 2018

Există mai mult de 150 de factori stabiliți de Google, care duc la creșterea sau scăderea poziției în clasamentul acestuia și care determină scorul SEO al unui website. Algoritmul continuă sa se modifice constant și astfel, este posibil ca, de la an la an sau periodic, să observi o scădere a poziției în Google, chiar dacă respecți toate criteriile.

Iată câțiva dintre cei mai noi factori pentru SEO on-page și SEO off-page, alături de îmbunătățirea experienței utilizatorului. Învățând și aplicând acești factori, ai toate șansele de a mări rezultatele căutării.

# Conținut – până în urmă cu câțiva ani, SERP-urile au fost controlate manual. Acum însă Google dispune de algoritmi cu ar fi RankBrain, care este mereu în căutare de conținut de calitate. Din acest motiv, este esențial să ai conținut relevant și unic pe site.

# Site de încredere –  în funcție de relevanța căutării și a experienței utilizatorilor, Google  trebuie să marcheze site-ul ca unul de încredere. Un simbol de încredere sunt link-urile https, ce pot fi activate prin instalarea unui certificat SSL – conexiune criptată.

# Conținut mixt -totuși, după instalarea unui SSL, există cazuri când redirecționarea link-urilor nu s-a efectuat corespunzător din http spre https, motiv pentru care apare eroarea de conținut mixt.

# Număr de pagini – un website cu mai multe pagini par să aibă o indexare mai bună decât o simplă pagină de prezentare. Acest lucru s-ar putea datora și indexării conținutului variat.

# Sitemap – acesta îndrumă Google cu privire la numărul de postări, pagini și social media prezente pe site. Acesta trebuie adăugat pe site.

# Pagina de contact – Google verifică întotdeauna persoana/compania din spatele site-ului. Din acest motiv, este indispensabil să ai o pagină de contact, cu informațiile corecte.

# Postări frecvente – motorul de căutare continuă să verifice periodic frecvența cu care se postează conținut nou pe website și adaugă un plus acelor site-uri care au conținut actualizat.

# Design – mulți proprietari de site-uri ignoră modul în care acesta arată. Însă Google acordă o atenție sporită acelor site-uri care au desingul actualizat, modern, responsive. Așadar, dacă ai un website învechit, ar fi ideal un redesign.

# Uptime – este cel mai bun motiv pentru care trebui să achiziționezi un serviciu de web hosting de încredere, care să asigure funcționalitatea serviciului 99.9%.

# Recenzii – recenziile clienților contează foarte mult. De asemenea, sunt importante și acele recenzii care sunt afișate pe site-uri de profil, precum forumurile, cu link către site-ul tău.

# Navigare – navigarea pe site trebuie să fie facilă, ușor accesibilă, paginile și posturile să fie simplu de explorat.

# Domeniu web – numele de domeniu trebuie să fie scurt sau cel puțin simplu de memorat, astfel încât să nu creeze dificultăți la scrierea și accesarea lui.

# Cuvinte cheie – este esențial la crearea site-ului să ai cuvinte cheie întroduse în pagină, cuvinte relevante pe care utilizatorii le vor căuta pe Google pentru a te găsi. Acesta trebuie să fie prezent în link, în titlu, în meta-descriere. Este ideal să plasezi cuvântul cheie și în cazul unei descrieri sau a unui articol pe blog în primele 100 de cuvinte.

# Imagini – și imaginele adăugate pe site trebuie optimizate, să conțină cuvântul cheie relevant în titlu și descriere.

# Plugin-uri – pentru a ușura adăugarea de conținut on-page, se pot instala plugn-uri SEO, care te ajută la setarea dentitățiii cuvintelor cheie, tilu, meta-descriere și descriere.

# Viteză – Google iubește site-urile rapide, din acest motiv ar trebui să mărești viteza de încărcare a paginilor în cazul în care durează mai mult de câteva secunde. Viteza poate fi cauzată din cauza unor setări la nivel de platformă sau din cauza resurselor alocate pe contul de hosting.

# Conținut duplicat – sub nicio formă să nu folosești conținut duplicat sau preluat de pe alte site-uri. De exemplu, dacă ai un magazin online cu produse, nu folosi aceeași descriere pentru toate produsele, ci creează conținut unic pentru fiecare produs, cu descrierea relevantă aferentă.

# Gramatică – o scriere și o gramatică perfectă este un semnal pozitiv pentru Google, pentru că acesta va considera conținutul ca fiind unul calitativ.

# Link-uri externe – este recomandat să ai link-uri pe alte website-uri cu o bună reputație SEO. Google asociază o colaborare de încredere între acestea.

# Erori – un website care nu este curățat, scanat și updatat în mod frecvent, poate avea o serie de erori de cod. Erorile de codare pot duce la pierderea poziției în clasament, motiv pentru care este necesară intervenția unui programator.

# Categorii și etichete – conținutul postat pe site este recomandat să fie categorisit și etichetat, factori care joacă un rol important pentru SEO.

# Trafic direct – Google face o comparație între accesarea site-ului prin URL-ul direct comparativ cu accesul din alte surse recomandate, cum ar fi social media – raportul acestei comparații are impact asupra clasamentului.

# Social Media – trebuie să ai butoane de social media pe site, care să redirecționeze spre pagini special create pentru site-ul respectiv. De asemenea, Google ține cont de numărul de like-uri, share-uri sau tweets sau Google Plus.

# Timpul de interacțiune – Google analizează timpul în care o persoană este angajată cu conținutul de pe site și ia în considerare acest aspect.

# Reclame – Google nu încurajează reclamele de tip pop-up. reclamele pe website trebuie să nu influențeze negativ experiența utilizatorului de navigare.

În sfârșit, sunt doar câțiva din cei mai importanți factori de clasare. Nu trebuie să fie chiar toți indepliniți însă, cu cât mai mulți, cu atât mai bine. Totuși, este esențial să nu deviem de la scopul natural al website-ului, acela de a prezenta informația relevantă pentru utilizator, într-o manieră cât mai accesibilă.

10 lucruri de luat in calcul cand ai o idee pentru un proiect web

Se spune ca cele mai bune idei de afaceri sau proiecte sunt cele care iau nastere dintr-o idee de moment, indiferent ca este vorba despre o aplicatie, un produs, un serviciu sau o noua modalitate de a gestiona afacerea. In cazul proiectelor online, odata cu stralucita idee, sunt alte cateva elemente esentiale ce trebuie luate in calcul.

1. Alege un nume – indiferent de proiectul ce urmeaza sa il desfasori, ai nevoie de un nume potrivit.

2. Inregistreaza un domeniu web – odata ce ai ales numele potrivit, inregistreaza-l. Astfel, alege o extensie de domeniu potrivita si verifica ca numele sa fie disponibil.

3. Alege un serviciu de gazduire web – alege cu grija un provider si un pachet de hosting care sa functioneze in conditii optime, astfel incat sa nu existe probleme de downtime sau timpi in cate website-ul sa nu funtioneze.

4. Creeaza conturi pe retelele sociale – pentru inceput, ca metoda de promovare, informare si de atragere de potentiali clienti, creeaza conturi pe retelele de socializare, prin care sa iti afirmi prezenta online.

5. Anunta proiectul in avans – odata ce ai cumparat domeniul web si un pachet de hosting, ai un cont pe retelele de socializare, deja poti incepe strategia de promovare in avans, in care sa prezinti informatii despre noul proiect web ce va fi lansat in curand. De asemenea, pe pagina web poti afisa un mesaj de bun venit, un contact si o data la care va fi lansat.

6. Creeaza website-ul – exista doua modalitati de a crea un website – fie se poate instala un CMS precum WordPress si se poate customiza in funtie de preferinte, fie se poate apela la un specialist sau la o agentie de web design pentru crearea unui website profesional. In oricare din situatii, website-ul trebuie sa fie responsive, accesibil de pe orice dispozitiv.

7. Intra in contact cu potentiali consumatori – daca ai deja un public tinta propus, poti oferi cateva detalii despre noul produs, serviciu, proiect ce urmeaza sa il lansezi.

8. Creeaza o adresa de email cu numele domeniului – o adresa de email business inspira profesionalism, autenticitate si credibilitate, comparativ cu adresele de email gratuite. Cu siguranta vei folosi adresa de email pentru contact, pentru a comunica cu clientii, pentru a primi comenzi sau pentru a trimite newslettere.

9. Analizeaza concurenta – in orice afacere, analizarea concurentei este, adeseori benefica, intrucat poti oferi ceva in plus pentru a satisface consumatorul si spre a-l atrage spre produsele tale.

10. Cauta parteneri si colaboratori de incredere – un partener de afaceri sau colaborator poate contribui semnificativ atat la succes cat si la esec. De exemplu, daca ai un magazin online, va trebui sa colaborezi cu anumiti furnizori si cu o companie de livrare.

Toate cele mentionate nu ar trebui sa influenteze in vreun fel scopul intrucat, daca timpul si banii sunt gestionati eficient, cu siguranta ideea se va transforma intr-o afacere de profit pe termen lung.

Comerțul online românesc are cea mai mare creștere din Europa

În anul 2016, comerțul online din România a înregistrat cea mai mare creștere din Europa. Astfel, în timp ce creșterea medie a comerțului online din Europa a crescut cu 15%, în România ponderea este de 38%. În 2017, creșterea a fost la fel de mare.

Țările din Europa centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016, astfel:

  • – Media Europeană: 15%
  • – Polonia – 25%
  • – Bulgaria – 25%
  • – Ucraina – 31%
  • – Estonia – 35%
  • – Slovacia – 35%
  • – România – 38%

 

O altă statistică arată faptul că 33% din vânzările online europene sunt din Marea Britanie, astfel că ponderea persoanelor care cumpără online este de 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania.

Aceeași statistică arată faptul că România se numără prin țările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături online.

Comerțul electronic în 2017 arată astfel:

  • – creștere cu 14% în Europa, adică 602 miliarde de euro.
  •  – creștere cu 24% în România, adică 2,5 miliarde de euro.

 

Cine cumpără cel mai frecvent în mediul online?

  • – 2/3 persoane între 16 si 24 ani
  • – 1/3 persoane între 55 si 74 de ani

 

Statisticile din punctul de vedere al companiilor care dețin și vând prin intermediul unui website, față de 2010:

  • – în 2010 67% din companii aveau un website.
  • – în 2016 77% din companii au un website.

 

În concluzie, comerțul online este în continuă ascensiune iar proprietarii de afaceri online trebuie să facă toate demersurile necesare pentru a face față competiției. În România, daca în 2017 s-au învârtit circa 2.5 miliarde de euro în comerțul online românesc, în 2020 se preconizează a crește suma la 5 miliarde de euro, adică o pondere dublă.